کانون "شهدای پشنده" راز و جرگلان میزبان جشن مردمی زیر سایه خورشید شد
کانون "شهداي پشنده" راز و جرگلان ميزبان جشن مردمي زير سايه خورشيد شد

کانون "شهدای پشنده" راز و جرگلان میزبان جشن مردمی زیر سایه خورشید شد

کاروان خدام رضوي در دومين روز حضور خود در استان خراسان شمالي در يکي از روستاهاي شهرستان مرزي راز و جرگلان حضور يافتند و در برنامه هاي تدارک ديده شده توسط فعالان مسجدي و کانون فرهنگي هنري شهداي پشنده همراه شادمانه هاي مردمي شدند.
شناسه خبر : 47736 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۹

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ جشن های مردمی زیر سایه خورشید عصر جمعه پنجم خردادماه، با حضور کاروان خدام رضوی در روستای مرزی پشنده از توابع شهرستان راز و جرگلان ادامه یافت و  با استقبال مردم و تمسک های عاشقانه مردم این روستا  در آمیخت.

 

کاروان زیر سایه خورشید  متشکل از 5 تن از خدام بارگاه ملکوتی در برنامه جشن دهه کرامت  این روستا که با حضور نزدیک به 100 تن از دختران نوجوان مهیا شده بود، حضور یافتند و پرچم متبرک رضوی را به نماد زیارت بر دل و دیده مردم این روستا هدیه دادند و با تبرکی های حرم امام مهربانی پذیرای زائران شدند.

 

«مریم امینی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشنده راز و جرگلان در خصوص این برنامه ها گفت: دختران نوجوان در این مراسم دو سرود "بابا رضا" و "اشفعی لنا" را برای دلباختگان امام الرئوف علیه السلام اجرا کردند.

 

وی افزود: علاوه بر تبرک جویی پرچم مضجع شریف  امام رضا علیه السلام، پرچم حرم مطهر  امام حسین علیه السلام نیز در جمع مردم مشتاق  گردانده شد و دل ها را روانه این دو حرم مقدس کرد.

 

وی همچنین اضافه کرد: مردم روستا به خواست قلبی و ارادت عاشقانه به آن دو امام همام نذری هایی در قالب مبلغ نقدی و 15 رأس دام، را به آستان متبرک رضوی و امام حسین علیه السلام اهدا  کردند.

 

گفتنی است؛  امروز شنبه  ششم خرداد، خدام رضوی در شهرستان مانه و سملقان حضور یافته و در برنامه های این شهرستان و مناطق شهری و روستایی آن شرکت کردند. فردا، یکشنبه  هفتم خرداد ماه و در چهارمین روز میزبانی استان خراسان شمالی از کاروان زیر سایه خورشید شهرستان گرمه و جاجرم پذیرای دلباختگان امام مهربانی ها خواهد بود.

 

پایان/